.
SUPEROKAZJA!
429,00 zł
Pełniejszy obraz świata
Płatność obsługują:
Płatność obsługują:
Poznaj bogatą ofertę Sony, wybierz z niej odpowiedni obiektyw z mocowaniem typu E i nadaj swojemu wideoblogowi nową jakość, którą zapewnią znakomite i niepowtarzalne ujęcia. Użyj obiektywu szerokokątnego, by zmieścić w tle rozległą scenerię, lub wybierz obiektyw o stałej ogniskowej, którym uchwycisz ostry główny motyw na miękko rozmytym tle. Pokaż obiekt z minimalnej odległości za pomocą makroobiektywu lub przybliż odległą scenę teleobiektywem.
Imponujący obraz to wynik zastosowania w aparacie ZV-E10 dużego przetwornika APS-C. Jest on ponad 10 razy większy niż matryce aparatów w smartfonach, dzięki czemu pozwala utrwalać profesjonalnie wyglądające obrazy o wysokiej rozdzielczości i z finezyjnymi detalami. [1]APS-C [2] Typ 1,0 [3] Typ 1/2,3 – 1/3,4
Duży przetwornik obrazu w aparacie ZV-E10 zwiększa efektywność przechwytywania światła, dzięki czemu nagrane filmy 4K mają wysoką jakość obrazu i mniej zakłóceń, nawet jeśli obraz jest utrwalany w skąpym oświetleniu.
Podczas wewnętrznego zapisu filmów 4K odczytywane są wszystkie piksele matrycy. Dzięki temu rejestrowany obraz zawiera około 2,4 razy więcej danych niż obraz 4K (przybliżona rozdzielczość to 6K). Taki sposób rejestracji, nazywany oversamplingiem, zapewnia więcej informacji wizualnych, a w rezultacie zwracającą uwagę szczegółowość obrazu. (A) 2,4 razy więcej informacji
Aparat ZV-E10 waży tylko 364 gramy, więc zawsze możesz mieć go przy sobie. Otwierany na bok ekran LCD ułatwia robienie autoportretów i kontrolę kompozycji ujęcia, a ergonomiczny uchwyt umożliwia bezpieczne, stabilne trzymanie.
Nagrywanie materiału do wideobloga to najmniej odpowiedni moment na poszukiwanie odpowiedniego przycisku. W przypadku aparatu ZV-E10 przycisk MOVIE jest umieszczony u góry, a przez to łatwiej dostępny. Na aparacie znajduje się też wygodna dźwignia zoomu i przycisk Still/Movie/S&Q do szybkiego wybierania trybu pracy: fotografowania, standardowego filmowania lub filmowania w zwolnionym i przyspieszonym tempie.
Użytkownik aparatu ZV-E10 może błyskawicznie sprawdzić, czy trwa nagrywanie. Gdy jest ono włączone, z przodu aparatu pali się czerwona lampka, a ekran LCD otoczony jest grubą, czerwoną ramką.
Aparat ZV-E10 jest wyposażony w system Fast Hybrid AF, utrzymujący ostrość nawet na szybko poruszających się obiektach. 425 pól AF z wykrywaniem fazy gęsto pokrywających rozległy obszar — około 84% kadru — pomaga precyzyjnie uchwycić obiekty, które mogłyby sprawić problem innym systemom.
Aparat ZV-E10 ma intuicyjną w użyciu, opartą na sztucznej inteligencji funkcję śledzenia w czasie rzeczywistym. Wystarczy wskazać żądany obiekt przez dotknięcie go na monitorze, a urządzenie zacznie stabilnie utrzymywać na nim ostrość.
Aparat ZV-E10 pozwala skupić się na twórczych aspektach wideobloga. Funkcja Eye AF wykorzystuje zaawansowane algorytmy wykrywania, by szybko rozpoznawać oczy osób i dokładnie utrzymywać na nich ostrość.
Aparat ZV-E10 ma ustawienie „Prezentacja produktu”, bardzo użyteczne podczas nagrywania filmowej recenzji produktu. Wystarczy nacisnąć odpowiedni przycisk, a aparat będzie automatycznie przenosił ostrość na produkt umieszczony przed obiektywem. Gdy usuniesz produkt z kadru, ostrość zostanie z powrotem ustawiona na Twoją twarz. Funkcja ta działa nawet przy włączonej stabilizacji obrazu „Active”.
Aby włączyć lub wyłączyć rozmycie tła (bokeh), nie musisz wykonywać złożonych ręcznych regulacji — po prostu naciskasz przycisk. Funkcja ta pozwala wybrać miękkie rozmycie tła lub jego ostrość, eliminując skomplikowane ustawienia.
Dzięki automatycznej optymalizacji kolorystyki skóry aparat ZV-E10 nadaje jej zdrowy i naturalny wygląd. Nie jest do tego potrzebna jakakolwiek dodatkowa edycja.
Aparat ZV-E10 pozwala użyć efektu gładkiej skóry. Jego działanie polega na wygładzaniu skóry z zachowaniem ostrości obrazu w okolicy oczu i ust. Do wyboru są cztery ustawienia tego efektu, od „wyłączony” po „wysoki”.
Aparat ZV-E10 gwarantuje prawidłowe naświetlenie filmowanej osoby nawet w przypadku nagłych zmian oświetlenia. Wykrywanie twarzy pozwala automatycznie kompensować skoki jasności zarówno w pełnym słońcu i ujęciach pod światło, jak i w głębokim cieniu i słabo oświetlonym wnętrzu.
Aparat ZV-E10 nagra płynny i stabilny obraz nawet w przypadku filmowania w ruchu. Elektroniczna stabilizacja obrazu Active Mode do minimum ogranicza skoki i zamazywanie się filmu kręconego z ręki. Można jej używać także przy włączonym ustawieniu „Prezentacja produktu”.
Dostępne w aparacie tryby zwolnionego i przyspieszonego tempa pozwalają nagrywać filmy przeznaczone do odtwarzania od 5× wolniej do 60× szybciej niż w rzeczywistości. Nagrywany obraz ma pełną jakość Full HD i przepływność do 50 Mb/s. Cały proces odbywa się w aparacie, bez żadnej dalszej edycji na komputerze. Możesz też dokonywać nagrań Full HD szybkością 120 kl./s, by w postprodukcji zmienić je w sekwencje o wysokiej rozdzielczości w zwolnionym tempie.
Wbudowany w aparat ZV-E10 mikrofon kierunkowy z trzema kapsułami zapewni wyraźne nagranie głosu nawet w gwarnym otoczeniu. Jego charakterystykę zoptymalizowano do rejestracji dźwięków dobiegających od przodu aparatu, co osłabia odgłosy z otoczenia i idealnie sprawdza się podczas nagrywania wideobloga.
Aparat ZV-E10 jest dostarczany w zestawie z osłoną przeciwwiatrową do użytku w plenerach. Osłonę tę można zamontować w stopce Multi Interface (MI) Shoe, by osłabić hałasy powstające w wietrznych miejscach.
W przeciwieństwie do tradycyjnych, analogowych systemów transmisji można uniknąć powstania zakłóceń w przewodzie. Aby zapewnić wyraźny, dokładny, w pełni cyfrowy dźwięk, aparat ZV-E10 współpracuje z mikrofonami Sony z cyfrowym łączem audio w stopce MI. Do poprawy jakości dźwięku możesz też użyć swojego preferowanego mikrofonu, podłączając go do gniazda mikrofonowego aparatu.
Możesz z łatwością sprawdzić, czy wyjściowy dźwięk odpowiada Twoim oczekiwaniom. Aparat ZV-E10 jest wyposażony w standardowe gniazdo słuchawkowe 3,5 mm, które może służyć do kontroli rejestrowanego dźwięku.
Uchwyt GP-VPT2BT z łączem Bluetooth® (sprzedawany oddzielnie) pozwala bezprzewodowo sterować takimi funkcjami, jak nagrywanie, zoom czy przycisk własny. Zoom i nagrywanie można obsługiwać jedną ręką. Do łatwo dostępnego przycisku jest standardowo przypisana również funkcja przełączania bokeh, więc do jej użycia wystarcza jedno naciśnięcie.
Dzięki zapisywanym przez aparat metadanym filmy nagrane w układzie pionowym można w takim samym układzie oglądać na komputerze lub smartfonie. Nie ma potrzeby ręcznego obracania filmu, łatwiej jest więc opublikować nagranie w mediach społecznościowych.
Aparat ZV-E10 pozwala z łatwością udostępniać nowo nagrane filmy 4K i zdjęcia. Takie obrazy można bezprzewodowo przesyłać do smartfona nawet po wyłączeniu aparatu.
Materiał filmowy z aparatu można poddać edycji w smartfonie, używając aplikacji Imaging Edge™ Mobile z zainstalowanym dodatkiem Movie Edit add-on. Funkcja stabilizacji przetwarza informacje z czujnika żyroskopowego aparatu, kompensując skoki obrazu powstające wskutek drgań aparatu. Dane z aparatu wykorzystuje także funkcja inteligentnego kadrowania. Umożliwia ona kadrowanie filmu i zmienianie jego proporcji w taki sposób, by główny obiekt pozostawał w kadrze.
Zmieniając kolorystykę obrazu, można dodawać różne efekty artystyczne. Ustawienia z grupy „Strefa twórcza” i siedem efektów wizualnych w trybie „Efekt zdjęciowy” pozwolą nadać obrazowi żądany wygląd bez dodatkowej postprodukcji.
Jeśli chcesz maksymalnie wykorzystać potencjał przetwornika obrazu i zwiększyć możliwości korygowania kolorów w postprodukcji, skorzystaj z krzywej gamma S-Log3, będącej standardem w kamerach profesjonalnych. S-Log3 pozwala uzyskać szeroki zakres dynamiczny i pełniejszą kontrolę nad kolorystyką obrazu podczas postprodukcji na komputerze.
Naturalnie, realistycznie wyglądające kolory na filmach 4K HDR można uzyskać bez postprodukcji i korekty barw — wystarczy nagrać materiał filmowy 4K HDR (High Dynamic Range) z użyciem fabrycznie zaprogramowanego profilu obrazu HLG.
Kiedy chcesz przenieść ostrość z jednego obiektu na drugi, możesz skorzystać z ustawienia „Szyb. przejścia AF”, by dokładnie określić szybkość tego przejścia. Do wyboru jest siedem ustawień, od dużej szybkości po łagodną zmianę.
Aparat ZV-E10 ma tryb fotografowania z interwałem, idealny do tworzenia efektownych animacji poklatkowych z serii fotografii. Interwał między zdjęciami jest regulowany w zakresie od 1 do 60 sekund, a seria może liczyć do 9999 zdjęć. Aparat pozwala podejrzeć wygląd końcowego filmu, do którego utworzenia służy program komputerowy Sony Imaging Edge Desktop.
Wystarczy jeden przewód, by używać aparatu ZV-E10 do komunikacji online z wykorzystaniem zalet dużego przetwornika obrazu i wbudowanego mikrofonu. Aby aparat ZV-E10 pełnił funkcję zewnętrznej kamery, podłącz go przewodem USB Type-C® do komputera lub smartfona Sony Xperia™. Funkcję tę można przypisać do przycisku własnego, by szybko rozpoczynać transmisję strumieniową USB.
Kiedy filmujesz w plenerze lub innym miejscu, gdzie nie możesz skorzystać z zewnętrznego zasilania, akumulator aparatu wystarczy na 125 minut ciągłego filmowania lub wykonanie nawet 440 zdjęć. Urządzenie jest także przystosowane do zasilania przez złącze USB Type-C®. Oznacza to, że możesz wydłużyć czas nagrywania, podłączając powerbank.
Kiedy prowadzisz transmisję na żywo lub długo filmujesz we wnętrzu, w którym masz dostęp do gniazdka zasilającego, możesz użyć zasilania sieciowego, takiego jak AC-PW20AM (sprzedawany oddzielnie), i nie obawiać się wyczerpania akumulatora.
Wbudowany w aparat żyroskop rejestruje dane o drganiach podczas filmowania z ręki, umożliwiając stabilizację obrazu na etapie postprodukcji. Programy komputerowe Sony Catalyst Browse / Catalyst Prepare pozwalają nawet bilansować poziom automatycznej kompensacji drgań i niezbędnego przycięcia obrazu. Efektywnie wykorzystują też dane o obrocie aparatu.
Pakiet Imaging Edge Desktop pomaga usprawnić pracę i uzyskać jeszcze lepsze zdjęcia i filmy. Narzędzie „Remote” umożliwia zdalne sterowanie aparatem i podglądanie obrazu na żywo na monitorze komputera. „Viewer” służy do podglądu, oceny i wybierania zdjęć z dużych bibliotek, a „Edit” pozwala w pełni wykorzystać potencjał plików RAW przekształcanych w końcowe zdjęcia.
Ten produkt jest zgodny z aplikacjami Final Cut Pro X i iMovie.
Produkt |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Dostępność |
|
|
|
|
Cena |
3 997,00 zł
|
3 999,00 zł
|
3 999,00 zł
|
3 997,00 zł
|
Opis |
Pełniejszy obraz świata
|
RX100 V — kompaktowy aparat klasy premium z matrycą typu 1,0 i doskonałymi parametrami autofokusa
|
|
|
Wymiary |
101,6 × 58,1 × 41,0 mm (4 × 2 3/8 × 1 5/8 cala) | |||
Wymiary (szer. × wys. × gł. w mm) |
Około 115,2 × 64,2 × 44,8 mm (OD UCHWYTU DO MONITORA) | |||
Waga |
Około 299 g (z akumulatorem i kartą Memory Stick Duo™) / Około 272 g (sam aparat) | |||
Waga z akumulatorem i kartą pamięci |
Około 343 g | |||
Standard Wi-Fi® |
Tak (IEEE802.11b/g/n (pasmo 2,4 GHz)) | |||
Złącze LAN |
- | |||
Lokalizacja |
TAK | |||
Bluetooth® |
Tak (standard Bluetooth 4.1 (pasmo 2,4 GHz)) | |||
NFC |
Zgodność ze znacznikami NFC Forum typu 3, zdalne sterowanie jednym dotknięciem, udostępnianie jednym dotknięciem | |||
Pobór mocy (tryb aparatu) |
Około 2,6W przy korzystaniu z ekranu LCD; około 3,0W przy korzystaniu z wizjera (norma Camera & Imaging Products Association) | |||
Zasilanie |
Zasilacz sieciowy AC-PW20 (sprzedawany oddzielnie) | |||
Źródło zasilania |
Prąd stały 3,6 V (dostarczony akumulator) / prąd stały 5,0 V (dostarczony zasilacz sieciowy) | |||
ŁADOWANIE/ZASILANIE PRZEZ ZŁĄCZE USB |
Tak (zdjęcia, odtwarzanie) | |||
Zasilanie przez łącze USB |
TAK | |||
Pobór mocy podczas korzystania z ekranu LCD |
[Fotografowanie] Około 2,0 W (z obiektywem E PZ 16–50 mm F3.5–5.6 OSS), [Filmowanie] Około 3,5 W (z obiektywem E PZ 16–50 mm F3.5–5.6 OSS) | |||
Akumulator |
Akumulator NP-FW50 | |||
Wewnętrzne ładowanie akumulatora |
TAK | |||
System baterii / akumulatora |
Akumulator NP-BX1 | |||
Czas pracy baterii/akumulatora (Filmy w rzeczywistych warunkach) |
Około 80 min (monitor LCD) (norma Camera & Imaging Products Association) Czas nagrywania przy powtarzaniu następującego cyklu: Włączenie zasilania, rozpoczęcie nagrywania, zoom, przełączenie w tryb czuwania, wyłączenie zasilania. |
|||
Czas pracy baterii/akumulatora (nagrywanie ciągłe) |
Około 125 min (monitor LCD) (norma Camera & Imaging Products Association) | |||
Czas pracy akumulatora (fotografie) |
Monitor: ok.: 220 / ok. 110min, wizjer: ok.: 210 / ok. 105 min |
Około 440 zdjęć (monitor LCD) (norma Camera & Imaging Products Association) Około 440 zdjęć (monitor LCD) (norma Camera & Imaging Products Association) Przy włączonym ekranie LCD, robieniu zdjęć co 30 sekund, naprzemiennym nastawianiu najszerszego kąta ujęcia i maksymalnego zbliżenia, użyciu lampy błyskowej co drugi raz i wyłączaniu/włączaniu zasilania raz na 10 razy. |
||
CZAS PRACY AKUMULATORA (FILMY, FAKTYCZNE NAGRYWANIE)(CAMERA & IMAGING PRODUCTS ASSOCIATION) |
Monitor: ok.: 35min, wizjer: ok.: 35min (W trybie [MP4 28 M] maks. czas ciągłego nagrywania wynosi około 20 min, a maks. rozmiar pliku to 4 GB) | |||
CZAS PRACY AKUMULATORA (FILMY, NAGRYWANIE CIĄGŁE)(CAMERA & IMAGING PRODUCTS ASSOCIATION) |
Monitor: ok.: 65min, wizjer: ok.: 65min (W trybie [MP4 28 M] maks. czas ciągłego nagrywania wynosi około 20 min, a maks. rozmiar pliku to 4 GB) | |||
Zakres barw (nieruchomy obraz) |
sRGB, Adobe RGB | Standard xvYCC (x.v.Colour przy połączeniu kablem HDMI), zgodność z technologią TRILUMINOS Colour | ||
Złącza wejściowe i wyjściowe |
Złącze Multi Terminal/Micro USB, Hi-Speed USB (USB 2.0), Micro HDMI | |||
Typ obiektywu |
Obiektyw ZEISS Vario-Sonnar® T* złożony z 10 elementów w 9 grupach (9 soczewek asferycznych, w tym soczewka AA) | |||
Wartość F (maksymalna przysłona) |
F1,8 (szeroki kąt) – 2,8 (teleobiektyw) | |||
Ogniskowa |
f 8,8–25,7 mm, zdjęcie 3:2 f 24–70 mm, zdjęcie 4:3 f 25–73 mm, zdjęcie 16:9 f 26–76 mm, zdjęcie 1:1 f 30,5–89 mm | |||
Zakres ustawiania ostrości (od przedniej części obiektywu) |
iAuto: AF (szeroki kąt: około 5 cm do nieskończoności, teleobiektyw: około 30 cm do nieskończoności) / Autoprogram: AF (szeroki kąt: około 5 cm do nieskończoności, teleobiektyw: około 30 cm do nieskończoności) | |||
Zoom optyczny |
2,9x (zoom optyczny podczas nagrywania filmu) | |||
Clear Image Zoom (fotografia) |
20M: około 5,8x / 10M: około 8,2x / 5.0M: około 11x / VGA: około 44x | Około 2× | ||
Typ ekranu |
7,5 cm (3") (4:3) / 1 228 800 punktów / Xtra Fine / TFT LCD | |||
Typ ekranu / liczba punktów |
921 600 punktów | |||
AF Z FUNKCJĄ ŚLEDZENIA OSTROŚCI RUCHOMYCH OBIEKTÓW |
TAK | |||
Tryb pomiaru światła |
Wielosegmentowy, centralnie ważony, punktowy Wielosegmentowy, centralnie ważony, punktowy |
Wielosegmentowy, centralnie ważony, punktowy, średnia z całego ekranu, światła | ||
Czułość ISO (filmy) |
Automatyka: (ISO 125–12 800, możliwość wyboru górnej/dolnej granicy), 125 / 160 / 200 / 250 / 320 / 400 / 500 / 640 / 800 / 1 000 / 1 250 / 1600 / 2 000 / 2 500 / 3 200 / 4 000 / 5 000 / 6 400 / 8 000 / 10 000 / 12 800 | |||
Minimalne oświetlenie (film) |
Automatyka: 1,2 luksa (czas migawki 1/30) | |||
Przysłona |
Inteligentna automatyka (F1,8–F11 (szeroki kąt)) / Autoprogram (F1,8–F11 (szeroki kąt)) / Ręczny (F1,8– F11 (szeroki kąt)) / Preselekcja czasu migawki (F1,8–F11 (szeroki kąt)) / Preselekcja przysłony (F1,8–F11 (szeroki kąt)) | |||
Weryfikacja obrazu |
Kontrast, nasycenie, ostrość, style twórcze, przestrzeń barw (sRGB/Adobe RGB), jakość (RAW / RAW i JPEG / Extra fine / Fine / Standard) | |||
Tryb fotografowania |
AUTO, autoprogram,preselekcja przysłony, czas migawki,ręczna ekspozycja,pamięć ustawień (1-4, M1-M4), tryb filmu (automatyka, preselekcja przysłony,czas migawki), tryb HFR (automatyka,preselekcja przysłony,czas migawki), panorama, tryby tematyczne. | Portret, sport, makro, krajobraz, zachód słońca, scena nocna, zdjęcia z ręki o zmierzchu, portret nocą, wyraźny ruch | ||
Liczba zdjęć seryjnych (maksymalna) (maksymalna liczba rejestrowanych pikseli) |
Zdjęcia seryjne (duża prędkość): około 24 kl./s, średnia prędkość: około 10 kl./s, niska prędkość: około 3,5 kl./s | |||
Panorama (zdjęcia) |
Tryb panoramy | |||
Liczba rozpoznawanych scen |
Zdjęcie: Lepsza automatyka: 44/iAuto: 33; Film: 44 | |||
Typ lampy błyskowej |
Wbudowana, podnoszona ręcznie | - | ||
Format zapisu (ścieżka dźwiękowa filmu) |
Zdjęcie: JPEG (DCF 2.0, Exif 2.31, zgodność z MPF Baseline), RAW (format Sony ARW 2.3); film: XAVC S, zgodność z formatem AVCHD 2.0, MP4 XAVCS: LPCM 2-kan., AVCHD: Dolby® Digital (AC-3), 2 kanały (Dolby® Digital Stereo Creator), MP4: MPEG-4 AAC-LC 2 kanały |
|||
Liczba przewodnia |
- | |||
Kąt rozsyłu błysku |
- | |||
Kompensacja lampy błyskowej |
+/- 3,0 EV (przełączanie kroku między 1/3 lub 1/2 EV) | |||
Blokada mocy błysku |
TAK | |||
Funkcje odtwarzania |
BRAVIA® Sync (sterowanie przez HDMI), indeks 9/25 klatek, automatyczny obrót, pokaz slajdów, przewijanie w przód/w tył (film), kasowanie, ochrona, Motion Shot Video, efekt upiększania | |||
Clear Image Zoom (film) |
4K: około 4.35x; HD: Około 5,8x | Około 1,5× (4K), około 2× (HD) | ||
Gniazdo słuchawkowe |
Tak (mini jack stereo 3,5 mm) | |||
Złącze uchwytu do zdjęć w układzie pionowym |
- | |||
Złącze Multi Terminal/Micro USB*6 |
- | |||
Procesor obrazu |
Tak (BIONZ X) | |||
Czujnik |
Przetwornik Exmor™ CMOS | |||
Głośnik |
Wbudowany, monofoniczny | |||
Gwarancja |
24 miesiące | |||
TEMPERATURA W ŚRODOWISKU PRACY |
0° C. - +40° C. / 32° F. 104° F | |||
Cicha praca |
Tak (włączanie/wyłączanie) | |||
STABILIZACJA OBRAZU (STEADYSHOT) |
SteadyShot: optyczny, tryb aktywny Optical SteadyShot (do filmów): tak (inteligentny tryb aktywny, typ optyczny z kompensacją elektroniczną, zapobiegający efektowi przewijania) | |||
Funkcje aparatu |
Ustawienia przycisków własnych, ustawienia programowalne (1 zestaw w korpusie / 4 zestawy na karcie pamięci), Moje menu | |||
Format zapisu fotografii |
JPEG (DCF 2.0, Exif 2.32, zgodność z MPF Baseline), RAW (format Sony ARW 2.3) | |||
Format zapisu filmu (XAVC S 4K) |
3840 × 2160 (4:2:0, 8 bitów, NTSC) (w przybliżeniu) 30p (100 Mb/s / 60 Mb/s), 3840 × 2160 (4:2:0, 8 bitów, NTSC) (w przybliżeniu) 24p (100 Mb/s / 60 Mb/s), 3840 × 2160 (4:2:0, 8 bitów, PAL) (w przybliżeniu) 25p (100 Mb/s / 60 Mb/s) | |||
Format zapisu filmu (XAVC S HD) |
1920 × 1080 (4:2:0, 8 bitów, NTSC) (w przybliżeniu) 120p (100 Mb/s / 60 Mb/s), 1920 × 1080 (4:2:0, 8 bitów, NTSC) (w przybliżeniu) 60p (50 Mb/s / 25 Mb/s), 1920 × 1080 (4:2:0, 8 bitów, NTSC) (w przybliżeniu) 30p (50 Mb/s / 16 Mb/s) 1920 × 1080 (4:2:0, 8 bitów, NTSC) (w przybliżeniu) 24p (50 Mb/s), 1920 × 1080 (4:2:0, 8 bitów, PAL) (w przybliżeniu) 100p (100 Mb/s / 60 Mb/s), 1920 × 1080 (4:2:0, 8 bitów, PAL) (w przybliżeniu) 50p (50 Mb/s / 25 Mb/s) 1920 × 1080 (4:2:0, 8 bitów, PAL) (w przybliżeniu) 25p (50 Mb/s / 16 Mb/s) |
|||
Funkcje wideo |
Wyświetlanie poziomu dźwięku, regulacja poziomu nagrywania dźwięku, przełącznik PAL/NTSC, nagrywanie plików proxy (1280 × 720 (około 9 Mb/s)), kod czasowy / bity użytkownika, automatyczne wydłużanie czasu otwarcia migawki, asysta wyświetlania gamma | |||
Format zapisu wideo |
XAVC S | |||
Przechwytywanie zdjęć |
TAK | |||
Typ czujnika |
Przetwornik Exmor™ CMOS | |||
Format zapisu dźwięku |
XAVC S: LPCM, 2 kanały | |||
Przestrzeń barw |
Standard xvYCC (x.v.Colour przy połączeniu kablem HDMI), zgodność z technologią TRILUMINOS Colour Standard sRGB (paleta sYCC) i Adobe RGB zgodny z technologią TRILUMINOS Color |
|||
Efekty zdjęciowe |
7 rodzajów: zabawkowy aparat (normalny, zimny, ciepły, zielony, purpuroworóżowy), kolor pop, posteryzacja (kolor, cz.-b.), zdjęcie retro, high-key: miękki, częściowy kolor (czer./ziel./nieb./żół.), obraz czarno-biały o dużym kontraście | |||
Styl twórczy |
Standardowy, żywy, portret, krajobraz, zachód słońca, czarno-biały, sepia | |||
Drukowanie |
Exif Print, Print Image Matching III, ustawienie DPOF | |||
Regulacja kąta |
Maksymalnie około 180° w górę, około 45° w dół | Kąt otwarcia: około 176°, kąt obrotu: około 270°. | ||
Wspomaganie MF przez powiększenie obrazu |
5,3×, 10,7× | Tak, Powiększenie (5,9×, 11,7×) | ||
Panel dotykowy |
Tak (Ostrość dotykiem, Śledzenie dotykiem, Zdjęcie dotykowe) | |||
Aplikacja Playmemories Camera Apps |
TAK | |||
TRILUMINOS Color |
TAK | |||
Obraz w formacie 4K |
TAK | |||
Temperatura w środowisku pracy |
0-40℃ | |||
Sposób nastawiania ostrości |
Szybki, hybrydowy system AF (AF z detekcją fazy/AF z detekcją kontrastu) | Szybki, hybrydowy system AF (AF z detekcją fazy/AF z detekcją kontrastu) | ||
Tryb ostrości |
Pojedynczy AF, automatyczny AF, ciągły AF, DMF (bezpośrednia ręczna regulacja ostrości), ręczny | Automatyczny AF (AF-A), pojedynczy AF (AF-S), ciągły AF (AF-C), DMF (bezpośrednia ręczna regulacja ostrości), ręczna regulacja ostrości | ||
Strefa wyznaczania ostrości |
Szeroka (315 pól detekcji fazy, 25 pól kontrastu), centralna, punktowa (mały/średni/duży), rozszerzany punktowy (wybór czujnika), śledzenie ostrości (szeroka, środkowa, punktowa (mały/średni/duży), rozszerzany punktowy (wybór czujnika)). | Szeroki, Strefa, Środek, Elast. punktowy, Roz. elast. punktowy, Śledzenie | ||
EYE AF |
[Fotografie] Człowiek (wybór lewego/prawego oka) / Zwierzę, [Filmy] Człowiek (wybór lewego/prawego oka) | |||
Światło wspomagające autofokus (AF Illuminator) |
- | |||
Sposób nastawiania ostrości pilotem LA-EA3 (sprzedawany oddzielnie) |
detekcji fazy | |||
Panel górny |
- | |||
Współczynnik kształtu obrazu |
3:2 | |||
Kompensacja ekspozycji |
+/-3,0 EV, co 1/3 EV | |||
Czułość ISO (fotografia) (zalecany wskaźnik ekspozycji) |
Automatyczna (ISO 125 – 12 800, górna/dolna granica), 125–12 800 (rozsz. ISO80/100), redukcja szumów: automatyczna (ISO 125 – 12 800), 200–25 600. | |||
Tryby balansu bieli |
Automatyczny, światło dzienne, cień, chmury, wolfram, świetlówka (ciepła biel), świetlówka (zimna biel), świetlówka (biel dzienna), świetlówka Światło dzienne, lampa błyskowa, temperatura barwowa /filtr barwny, nastawa własna | Automatyczny, Światło dzienne, W cieniu, Pochmurnie, Żarówka, Świetlówka, Lampa błyskowa, Podwodne, Temperatura barwowa (od 2500 do 9900K) i filtr barwny, Własny | ||
Mikrokorekty balansu bieli |
TakG7 do M7 (57 stopni)A7 do B7 (29 stopni) | |||
Migawka sterowana elektronicznie |
Inteligentna automatyka (od 4 do 1/32 000 s) / Autoprogram (od 30 do 1/32 000 s) / Ręcznie (od 30 do 1/32 000 s) / Preselekcja przysłony (od 30 do 1/32 000 s) / Preselekcja czasu otwarcia migawki (od 30 do 1/32 000 s) | |||
Redukcja szumów |
Redukcja szumów przy długich czasach (≥1/3 s): Włącz./Wyłącz., redukcja szumów przy ISO: normalna/słaba/wyłączona; wieloklatkowa redukcja szumów: automatyczna, ISO 200–25 600. | Redukcja szumów przy długich czasach ekspozycji: włączanie/wyłączanie, dostępna przy czasach migawki dłuższych niż 1 s; redukcja szumów przy dużych czułościach ISO: normalna / słaba / wyłączona | ||
Funkcje zakresu dynamicznego |
Wyłączone, DRO (automatyka/poziom 1–5), automatyka HDR (automatyczne zmiany ekspozycji, nastawianie zmian ekspozycji: od 1 EV do 6 EV z krokiem 1,0 EV) | Wyłączone, DRO, automatyka HDR | ||
Samowyzwalacz |
10 s / 5 s / 2 s / sekwencja 3 lub 5 zdjęć z możliwością wyboru opóźnienia 10 s, 5 s lub 2 s / zdjęcia z bracketingiem z możliwością wyboru opóźnienia 10 s, 5 s lub 2 s | Opóźnienie 10 s / 5 s / 2 s / samowyzwalacz seryjny / samowyzwalacz z bracketingiem | ||
Tryby zapisu |
Pojedyncze, zdjęcia seryjne, samowyzwalacz, samowyzwalacz (zdjęcia seryjne), bracketing zdjęć seryjnych, bracketing pojedynczy, bracketing balansu bieli, bracketing DRO | Pojedynczy, ciągły (do wyboru Hi+/Hi/Mid/Lo), samowyzwalacz, samowyzwalacz (ciągły), bracketing (ciągły, pojedynczy, balans bieli, DRO) | ||
Profile obrazu |
Wył. / PP1–PP7 (poziom czerni, krzywa gamma (film, fotografia, Cine1–2, ITU709, ITU709 [800%], S-Log2), gamma czerni, zagięcie charakterystyki, tryb koloru, intensywność koloru, zmienność koloru, głębia koloru, szczegółowość, kopiowanie, zerowanie) |
Tak (wył. / PP1-PP10) Parametry: poziom czerni, krzywa gamma (film, fotografia, Cine1-4, ITU709, ITU709 [800 ], S-Log2, S-Log3, HLG, HLG1-3), gamma czerni, zagięcie charakterystyki, tryb koloru, nasycenie, zmienność koloru, głębia koloru, szczegółowość, kopiowanie, zerowanie |
||
Tryby pracy lampy błyskowej |
Automatyczny, lampa włączona, synchronizacja z długim czasem ekspozycji, synchronizacja z drugim przebiegiem kurtyny, lampa wyłączona | Wyłączona, automatyczna, błysk wypełniający, synchronizacja z długimi czasami ekspozycji, synchronizacja z drugim przebiegiem kurtyny, sterowanie bezprzewodowe, synchronizacja z krótkimi czasami ekspozycji | ||
Bracketing |
TAK | |||
Obsługiwane nośniki nagrań |
Memory Stick Duo™,Memory Stick PRO Duo™,Memory Stick PRO Duo™ (High Speed),Memory Stick PRO-HG Duo™,Memory Stick Micro™,Memory Stick Micro™ (Mark2),SD, SDHC(UHS-I),SDXC(UHS-I), microSD,microSDHC,microSDXC | Memory Stick PRO Duo, Memory Stick PRO-HG Duo, Memory Stick Micro (M2), karta pamięci SD, karta pamięci SDHC (zgodna z UHS-I), karta pamięci SDXC (zgodna z UHS-I), karta pamięci microSD, karta pamięci microSDHC, karta pamięci microSDXC | ||
Liczba nagrywanych pikseli nieruchomego obrazu (rozmiar obrazu) |
Rozmiar obrazu: tryb 3:2: 20 M / 10 M / 5 M; tryb 4:3: 18 M / 10 M / 5 M / VGA; tryb 16:9: 17 M / 7,5 M / 4,2 M; tryb 1:1: 13 M / 6,5 M / 3,7 M; panorama: szeroka / standardowa; rozmiar obrazu w filmach: tryb 16:9: 17 M / 7,5 M / 4,2 M | |||
Tryb nagrywania filmu (NTSC) |
Przełącznik NTSC/PAL: NTSC AVCHD: 28 M PS / 24 M FX / 17 M FH / 24 M FX / 17 M FH, XAVC S 4K: 30p 100 M / 30p 60 M / 24p 100 M / 24p 60 M, XAVC S HD: 60p 50 M / 30p 50 M / 24p 50 M / 120p 100 M / 120p 60 M, MP4: 28 M / 16 M / 6 M. | |||
Tryb nagrywania filmu (PAL) |
Przełącznik NTSC/PAL: Tryb PAL, AVCHD: 28 M PS / 24 M FX / 17 M FH / 24 M FX / 17 M FH, XAVC S 4K: 25p 100 M / 25p 60 M, XAVC S HD: 50p 50 M / 25p 50 M / 100p 100 M / 100p 60 M, MP4: 28 M / 16 M / 6 M. | |||
Liczba nagrywanych pikseli nieruchomego obrazu (rozmiar obrazu) w filmie |
16: 9mode: 17 MP (5472 × 3080) / 7,5 MP (3648 × 2056) / 4,2 MP (2720 × 1528) | |||
Filtr ND |
Automatyczny / włączony (3 ustawienia) / wyłączony | |||
Zoom cyfrowy (fotografie) |
20M: około 11x; 10M: około 16x; 5.0M: około 23x; VGA: około 44x | Inteligentny zoom (fotografie): M: około 1,4×, S: około 2×, zoom cyfrowy (fotografie): L: około 4×, M: około 5,7×, S: około 8× | ||
Zoom cyfrowy (filmy) |
Zoom cyfrowy: około 11x | Zoom cyfrowy (film): około 4× | ||
Rozpoznawanie twarzy |
Priorytet twarzy/oka w trybie AF, priorytet twarzy w trybie wielosegmentowym, priorytet zarejestrowanych twarzy | |||
Samowyzwalacz do autoportretów |
TAK | |||
Typ przetwornika |
Przetwornik obrazu CMOS Exmor RS® typu 1,0" (13,2 x 8,8 mm), współczynnik kształtu 3:2 | Przetwornik obrazu Exmor CMOS typu APS-C (23,5 × 15,6 mm) | ||
Liczba pikseli (efektywnie) |
Około 20,1 megapiksela |
Około 24,2 megapiksela Około 24,2 megapiksela |
||
Wizjer |
Wizjer elektroniczny 0,39" (OLED), 2 359 296 punktów | |||
Pokrycie kadru |
100% | |||
Powiększenie |
Około 0,59×, obiektyw 50 mm nastawiony na nieskończoność, -1m (dioptria) (odpowiednik obiektywu 35 mm) | |||
Odległość od oka |
Około 20 mm od soczewki; 19,2 mm od ramki wizjera przy -1m-1 dioptrii (norma Camera & Imaging Products Association) | |||
Regulacja dioptrii |
-4,0 – +3,0 m-1 | |||
Regulacja jasności |
Ręcznie (5 ustawień) | Ręczna (5 ustawień od -2 do +2), tryb słonecznej pogody | ||
Mikrofon |
Wbudowany, stereofoniczny | |||
Bracketing ekspozycji |
Bracketing: pojedynczy/ciągły, do wyboru 3/5 klatek. (Światło zastane, światło z lampy błyskowej) | |||
Blokada wykrywania AWB |
- | |||
Pamięć ekspozycji (AE Lock) |
TAK | |||
Tryby ekspozycji |
Automatyka (inteligentna/lepsza automatyka), zaprogramowana automatyka ekspozycji (P), preselekcja przysłony (A), preselekcja czasu ekspozycji (S), ręczny (M), film (inteligentna automatyka, zaprogramowana automatyka ekspozycji (P), Preselekcja przysłony (A), preselekcja czasu ekspozycji (S), ręczny (M)), nagrywanie w zwolnionym i przyspieszonym tempie (zaprogramowana automatyka ekspozycji (P), preselekcja przysłony (A), preselekcja czasu ekspozycji (S), ręczny (M)), panorama |
|||
Funkcje do vlogowania |
Prezentacja produktu, Nieostrość tła | |||
PlayMemories Camera Apps™ |
- | |||
Sterowanie lampą błyskową |
Przedbłysk TTL | |||
Czas synchronizacji z lampą błyskową*4 |
- 1/160 s |
|||
Zewnętrzna lampa błyskowa |
Współpraca z lampą błyskową do systemu Sony α zgodna ze stopką Multi Interface, możliwość użycia adaptera stopki do podłączania lamp wyposażonych w stopkę z automatyczną blokadą | |||
Szybkość mechanizmu (maksymalna, w przybliżeniu) |
Zdjęcia seryjne: Hi+: 11 kl./s, Hi 8 kl./s, Mid: 6 kl./s, Lo: 3 kl./s | |||
Liczba rejestrowanych klatek (w przybliżeniu) |
JPEG Bardzo wysoka L: 99 klatek, JPEG Wysoka L: 116 klatek, JPEG Standardowa L: 137 klatek, RAW: 46 klatek, RAW i JPG: 45 klatek | |||
Kreatywny wygląd |
- | |||
Mocowanie obiektywu |
Mocowanie typu E | |||
Liczba pikseli (całkowita) |
Około 25,0 megapiksela | |||
Funkcja ochrony przed pyłem |
- | |||
Rozmiar obrazu (w pikselach) [3:2] |
L: 6000 × 4000 (24 M), M: 4240 × 2832 (12 M), S: 3008 × 2000 (6,0 M) | |||
Rozmiar (piksele) [4:3] |
L: 5328 × 4000 (21 M), M: 3776 × 2832 (11 M), S: 2656 × 2000 (5,3 M) | |||
Rozmiar obrazu (piksele) [16:9] |
L: 6000 × 3376 (20 M), M: 4240 × 2400 (10 M), S: 3008 × 1688 (5,1 M) | |||
Rozmiar obrazu (piksele) [1:1] |
L: 4000 × 4000 (16 M), M: 2832 × 2832 (8,0 M), S: 2000 × 2000 (4,0 M) | |||
Tryby jakości obrazu |
RAW, RAW i JPEG, JPEG (Bardzo wysoka, Wysoka, Standardowa) | |||
14-bitowy RAW |
TAK | |||
Kompresja filmu |
XAVC S: MPEG-4 AVC / H.264 | |||
Zwolnione i przyspieszone tempo (S&Q) |
Tryb NTSC: 1, 2, 4, 8, 15, 30, 60 i 120 kl./s, tryb PAL: 1, 2, 3, 6, 12, 25, 50 i 100 kl./s | |||
Gniazdo na kartę pamięci |
Wieloformatowe gniazdo na karty Memory Stick Duo / SD | |||
Pola ostrości |
425 punktów (AF z detekcją fazy)/ 425 punktów (AF z detekcją kontrastu) | |||
Typ pomiaru |
Pomiar z wykorzystaniem 1200 stref | |||
Zakres czułości pomiaru |
EV-2 - EV20 (odpowiednik ISO100 z założonym obiektywem F2.0) EV-3 - EV20 (odpowiednik ISO100 z założonym obiektywem F2,0) |
|||
Kompensacja ekspozycji |
+/- 5,0 EV (do wyboru co 1/3 lub 1/2 EV) | |||
Czułość ISO |
[Fotografie] ISO 100-32 000 (wartości od ISO 50 do ISO 51 200 można nastawiać jako rozszerzony zakres ISO), automatyczna (ISO 100-6400, możliwość wyboru górnej/dolnej granicy) [Filmy] odpowiednik ISO 100-32 000, automatyczna (ISO 100-6400, możliwość wyboru górnej/dolnej granicy) |
|||
Fotografowanie bez migotania (Anti-flicker) |
- | |||
Typ wizjera |
- - |
|||
Typ ekranu LCD |
7,5 cm (3,0"), TFT | |||
Inne cechy |
Fotografowanie z interwałem, Samowyzwalacz do autoportretów, Jasne monitorowanie, Przewodnik pomocniczy Mikrokorekty AF (z użyciem sprzedawanego oddzielnie adaptera LA-EA2 lub LA-EA4), przewidywanie ostrości, blokada ostrości, szybkość przejścia AF (filmy), czułość zmian obiektu AF (filmy) |
|||
Typ migawki |
Migawka mechaniczna / migawka elektroniczna, Sterowana elektronicznie, o przebiegu pionowym, szczelinowa | |||
Czas otwarcia migawki |
[Fotografowanie] Od 1/4000 do 30 s i B; [Filmowanie] Od 1/4000 do 1/4 (co 1/3 stopnia), do 1/60 w trybie automatycznym (do 1/30 w trybie automatycznego wydłużania czasu otwarcia migawki) | |||
Elektroniczny pierwszy przebieg kurtyny |
Tak (włączanie/wyłączanie) | |||
Typ stabilizacji obrazu |
[Fotografowanie] Zgodność ze stabilizatorem obrazu w obiektywie, [Filmowanie] Zgodność ze stabilizatorem obrazu w obiektywie (tryb standardowy) / Elektroniczny (tryb Active) | |||
Efekt kompensacji (fotografie) |
- | |||
Kompensacja cech obiektywu |
Winietowanie, aberracja chromatyczna, zniekształcenia | |||
Pixel Shift Multi Shooting |
- | |||
Tryby odtwarzania |
Jedno zdjęcie (z informacjami o zdjęciu, histogramem RGB i ostrzeżeniem o światłach/cieniach lub bez tych informacji), indeks, tryb wyświetlania w powiększeniu (L: 18,8×, M: 13,3×, S: 9,4×, Panorama (standardowa): 25,6×, Panorama (szeroka): 38,8×), kautomatyczny podgląd, obrót obrazu, pokaz slajdów, przesuwanie panoramy, wybór folderu (data / fotografie / XAVC S HD / XAVC S 4K), ochrona, ocena, wyświetlanie jako grupy |
|||
Połączenie z komputerem |
Pamięć masowa / MTP | |||
Złącze do synchronizacji |
- | |||
Stopka Multi Interface*10 |
Tak (z cyfrowym interfejsem dźwiękowym) | |||
Gniazdo mikrofonowe |
Tak (mini jack stereo 3,5 mm) | |||
Zdalne sterowanie (bezprzewodowe) |
Tak (sygnał świetlny w trybach: błysk wypełniający, synchronizacja z długim czasem ekspozycji, synchronizacja z krótkimi czasami ekspozycji / sygnał radiowy w trybach błysk wypełniający, błysk zamykający Synchronizacja z długim czasem ekspozycji, synchronizacja z krótkimi czasami ekspozycji) |
|||
Funkcje łączności |
Oglądanie na smartfonie, zdalne sterowanie za pomocą smartfona, sterowanie z komputera, BRAVIA Sync (Control for HDMI), PhotoTV HD Łącze ze smartfona |
|||
|
|
|
|
HiQ Studio ♥ sklep Sony Centre Nowy Sącz
Ul. Dojazdowa 20, 33-300 Nowy Sącz
HiQ Studio ♥ sklep Sony Centre Nowy Sącz
Ul. Dojazdowa 20, 33-300 Nowy Sącz